Overganger 2024

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Da håper jeg, og unner han, at det blir KFUM. Det ville han fortjent som en ålreit avslutning på karriera. Men det betyr også at vi virkelig må ut på vingback-jakt! Da er det vel egentlig bare Kongsro igjen, om vi ikke tar med Jonas Rasen som har spilt mye vingback for jr/andrelag. Mulig Vidar Ari er vurdert til den rollen.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Kikker litt på oversikten hos Transfermarkt over spillere på utgående kontrakter. Det er ikke alltid den er like oppdatert, men er noen spillere jeg tenker kunne være av interesse for oss til neste år. Christian Borchgrevink og Snorre Strand Nilsen kunne vært gode alternativer for høyre vingback, muligens også Sturla Ottosen. Hvis Lars Jendal går på lån eller bytter klubb for å få spille mer kunne kanskje Marius Ulla vært et alternativ. Vært i Kamma før tidligere, ung og sees på som et godt talent. Ellers er det en del andre spillere med godt med eliteserie-erfaring på utgående også, Segberg og Ødemarksbakken i Aafk, Utvik i S08, Krogstad i Stabæk, Lundemo og Garnås i LSK, uten at jeg nødvendigvis tenker at så mange av disse er spesielt aktuelle egentlig. https://www.transfermarkt.com/transfers ... 5&yt0=Show


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Nov 16, 2023 6:56 pm Kikker litt på oversikten hos Transfermarkt over spillere på utgående kontrakter. Det er ikke alltid den er like oppdatert, men er noen spillere jeg tenker kunne være av interesse for oss til neste år. Christian Borchgrevink og Snorre Strand Nilsen kunne vært gode alternativer for høyre vingback, muligens også Sturla Ottosen. Hvis Lars Jendal går på lån eller bytter klubb for å få spille mer kunne kanskje Marius Ulla vært et alternativ. Vært i Kamma før tidligere, ung og sees på som et godt talent. Ellers er det en del andre spillere med godt med eliteserie-erfaring på utgående også, Segberg og Ødemarksbakken i Aafk, Utvik i S08, Krogstad i Stabæk, Lundemo og Garnås i LSK, uten at jeg nødvendigvis tenker at så mange av disse er spesielt aktuelle egentlig. https://www.transfermarkt.com/transfers ... 5&yt0=Show
Borchgrevink har fått kontraktstilbud fra vif nå, men om han ikke vil spille for de i Obos sier jeg ja takk. Sturla Ottesen vil jeg veldig gjerne ha. Snorre Strand Nilsen har hatt en litt negativ formutvikling de siste to sesongene, men kanskje han trenger et klubbytte. Lokal og vist mye tidligere.

Marius Ulla aner jeg ikke hvor god er, og det aner vel ikke så mange andre heller mtp at han bare har spilt rekruttfotball for Stabæk, men han er jo fra Hamar tross alt.


Segberg er ikke god nok. Faen for en tafatt type han har vært i år. Snur ræva til skudd hele tiden. Så jævla tregt oppe i motstander. Som en Kurtovic uten den gode pasningsfoten.

Ødemarksbakken hadde to gode egenskap og det var fart og teknikk. Nå har han bare teknikk. Også er han mye skada.

Utvik tror jeg blir vanskelig. Vil nok til en toppklubb eller utlandet. Lukter Molde eller Lech Poznan lang vei.

Krogstad er ikke så dum. Veldig Kammamidtbanespiller. Mye innsats og bra trøkk i spillet.

Lundemo har faen meg kroniske skadeproblemer. Det orker jeg ikke. Garnås er jo fast i LSK så forlater nok neppe de på bosman for å gå til en klubb nedover på tabellen. Men hadde vært en perfekt type å få inn egentlig.

Skal poste en liste over potensielle backer jeg også snart.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Geiran1
Posts: 45
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Overganger 2024

Post by Geiran1 »

Nå når plassen i eliteserien 2024 er sikret, må det være lettere å hente spillere.
Om Dunn ikke blir, kan vel Jamal Deen Haruna fra Raufoss kanskje være en rimelig erstatter i troppen.
Grei alder og har potensial, har fått en år til å bli vant til norske forhold.

Odd har vel snust på Kongsro, så er vel mulig han blir borte.
Men han har vel kontrakt ut 2024, og må kjøpes ut.
Håper at de henter inn en blanding av 2-3 rutinerte kantspiller/backer, og 2-3 unge med potensial.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2024

Post by anonymous1918 »

Nettavisen melder i dag at RBK ønsker å kvitte seg med Bjørlo. Her er det selvfølgelig bare å kjøre på.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

"Morten Bjørlo er en som med stor sikkerhet er ferdig på Lerkendal i vinter".

Rimelig klar melding hos Nettavisen faktisk.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2024

Post by SpellSpar »

Enkerud og Nouri ferdig etter sesongen.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2024

Post by artigas »

Man finner noen skikkelige typer blant de som har sin siste hjemmekamp på søndag. Blir nesten litt rørt.


LaFlame
Posts: 39
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2024

Post by LaFlame »

Kjelsås keeper William De La Rocha (21) på prøvespill denne uka. Kroken på døra for Jendal?


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

LaFlame wrote: Sat Nov 25, 2023 11:47 am Kjelsås keeper William De La Rocha (21) på prøvespill denne uka. Kroken på døra for Jendal?
Lars må i hvert fall spille mer eller mindre fast neste år, så enten bytter han klubb permanent eller så går han på utlån.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply