Overganger 2024

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Has thanked: 56 times
Been thanked: 60 times

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Sander Phillips spilte hele kampen mot Viking for G19 på onsdag, og gjorde en god figur. Åpenbart at han var ny i gruppa, men utover i andre omgang tok han styringa og dirigerte stopperkollegaene Gjerdalen og Brodalen når det trengtes. Fremsto som sterk fysisk og gjorde det enkelt. Kamma slapp inn etter 12-13 sekunder (!), så som stopper ville man blitt tilgitt om man ble litt stressa da, men det så ikke ut som det påvirket han all verden. Har spilt drøyt 70 kamper for Tynset, de fleste i 4. divisjon, men også en del kamper i 3. divisjon som 16-åring i 2021. Både Enoksen og Phillips må regnes som spennende spillere for fremtiden.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP

Post by GSP »

Et par overganger på junior/andrelagsnivå den siste uka; Kristoffer Ring Voldhagen, som i utgangspunktet gikk tilbake til Lillehammer i vinter, er nå tilbake i Kamma. Så vidt jeg kan se har han ikke spilt noen kamper for Lillehammer, derimot var han med til Bodø og spilte hele kampen mot Innstranda for Ham-Kam2 i dag. I tillegg har Aleksander Sulland tatt turen over hjem til Toten og har gått tilbake til Skreia.

Ellers er jeg veldig spent på hva de gjør den kommende uken, både med tanke på at Niklas Ødegård har blitt henta tilbake av Molde og med Sjølstad ute og Bjarnasson ikke i 100% kampform. Både på midten og ikke minst på stopperplass kan det se litt tynt ut.

Gjendineggen
Has thanked: 9 times
Been thanked: 16 times

Post by Gjendineggen »

Kun én kamp på Sjølstad, så tviler på at det blir gjort noe på stopperposisjon, med mindre en helt opplagt mulighet åpner seg, som vi ikke kan si nei til. Bjarnasjon er vel heller ikke ute lenge.

Skal vi hente noen, håper jeg det blir en indreløper eller defensiv midt som går rett inn i elleveren, som er bedre enn de vi allerede har.

Bushy
Has thanked: 38 times
Been thanked: 1 time

Post by Bushy »

Hvem skal man hente på keeper plass da?

Siden det ikke er stor interesse på Marcus ut ifra hva man leser om i aviser etc. Så må de ha noen under lupen?

Flåsete innlegg, men blir irritert av å lese om slik. Skjønner at det nok er mer en hva som står offentlig. Men det virker jo ikke ut som det er en prat engang. Hvor mye koster det å ta det på bakrommet og forklare ståa og ønsker. og en fremdriftplan

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 137 times

Post by Quadrophenia »

Tipper Vold Ringhagen skal være endel av det u21-laget som de Kamma har sagt de skal etablere. Vledig positiv til dette. Mange som blomstrer på høsten

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP

Post by GSP »

GSP wrote: Sat Jan 20, 2024 3:39 pm
GSP wrote: Mon Oct 16, 2023 8:23 pm Ikke direkte svar på spørsmålene dine Q, men hvis ser for oss at Jørgen Bjørn inn betyr at vi kommer til å kikke litt nedover i divisjonene er det noen spillere som har utmerket seg. Ikke nødvendigvis slik at jeg tenker at de vil være gode nok for eliteserien umiddelbart, men spennende spillere i en tropp tror jeg.

Julius Myrbakk, Eik Tønsberg (eller hva pokker de kaller seg nå :lol: ) - dundrer inn mål i 3. divisjon, 35 så langt i år. Ung nok til at han fortsatt kan ta steget.

Ulrik Ferrer, Frigg - slitt med skader i år, men står allikevel med pene 36 mål på 20 (!) kamper. Litt rasshøl-type på bana, og jeg vet at Michelsen i hvert fall har "kontroll" på han. 26 år, så i utgangspunktet "for gammel".

Christopher Kjensteberg, Lørenskog - 18 år, styrer midtbana til Lørenskog. Ender sannsynligvis opp i LSK, men her bør vi følge nøye med videre.

Ådne Midtskogen, Egersunds - denne er en no-brainer for meg, og skal jeg være ærlig er jeg litt overrasket over at det ikke har vært andre klubber fra i hvert fall 1. divisjon og egentlig også eliteserien og forsøkt seg her. Har spilt mye back/vingback i Egersund, men kan også vikariere som stopper. Vært innom Ham-Kam tidligere.

Filip Oprea, Gjelleråsen - 17 år, venstreback og over 70 seniorkamper under beltet allerede, hvorav 50 av de i 3. divisjon. Her stoler jeg utelukkende på hva andre som har sett han spille si, men ryktes at det er et stort talent på gang der.
Oprea til Kjelsås i vinter; han har vi garantert god oversikt på videre! :mrgreen:
Sarpsborg 08 har lagt inn bud på Filip Oprea. Oprea har spilt fast for Kjelsås og er en veldig spennende venstreback. Avhengig av pris håper jeg Kamma er på ballen her, selv om Kongsro skulle signere ny kontrakt mener jeg dette er en type spiller vi bør være interessert i.

Kjensteberg gikk som forventet til LSK, og er nå på utlån til Skeid. Foreløpig uten kamper for LSK.

Julius Myrbakk har byttet ut Eik Tønsberg på tredje plass med Arendal på niende i 2. div, avd. 1. Selv om målsnittet er betraktelig lavere enn i 3. div (8 mål på 20 kamper) er dette en overgang som har skapt en del reaksjoner i Tønsberg, ryktes at Myrbakk skal ha kommet på kant med trener-teamet i klubben.

LaFlame
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Post by LaFlame »

Kristian Eriksen i Kjelsås og bør være på radaren.

KBK har og lagt inn et bud på 1 mill på Kurd Rønning i følge Nettavisen, så tyder vel på at Kamma tenker de unge som kommer opp kan bli bra, og fortjener sjansen. Alltid spennende med afrikanere på prøvespill og!

GSP

Post by GSP »

LaFlame wrote: Fri Aug 30, 2024 8:41 pm Kristian Eriksen i Kjelsås og bør være på radaren.
Definitivt faktisk!

Og hvor gøy hadde ikke det vært, tross alt?! :mrgreen:

GSP

Post by GSP »

Med Sjølstad og LO ut i dag; det kan bli en spennende dead line-day i morgen faktisk. Personlig skulle jeg helst hatt inn både en midtstopper, og det kan fint være en som er femtevalg når alle er friske og skadefrie, OG ikke minst en indreløper. I dag skulle jeg gjerne sett at vi heller la oss med to sittende midtbanespillere når vi fortsetter med både Sørås og Kurtovic på banen, og det beviser i grunnen for meg behovet for en forsterkning i den rollen.

Så er jo spørsmålet hva som kan være tilgjengelig selvfølgelig...

LaFlame
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Post by LaFlame »

Hva med Herman Udnæs fra Ullern som var hos oss i vinter som femtevalg på midtstopper og utviklingsobjekt?

Post Reply