Kontrakter

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
SpellSpar
Has thanked: 44 times
Been thanked: 34 times

Kontrakter

Post by SpellSpar »

I følge Transfermarkt er det følgende varighet på kontraktene:

2024
Jónsson
Lønstad Onsrud
Kurtovic
Kongsro
Nilsson
(Ofkir)
(Johnsgård)

2025
Ødegård (juni)
Rasen (juli)
Kirkevold
Sjølstad
Nordheim
Sørås
Bjarnason

2026
Mawa (juli)
Sandberg
Mares
Strand Nilsen
Simenstad
Udahl
Ekeroth
Opsahl
Osnes-Ringen
Østraat

2027
Mengshoel

I tillegg til sjefen selv, Michelsen, som Kamma ønsker å forlenge med, og gjerne mer enn 1 år i følge HA-artikkelen nå i helga. Og det sier vi selvfølgelig ja til!

Jónsson (30, 31 i mars) sier han gjerne vil bli og Kamma svarer at det er en helhetsvurdering etc. Personlig føler jeg at han har vist at han holder nivået og er en fin person å ha som nok aksepterer å veksle litt på å spille og sitte på benken.

Lønstad Onsrud (30) har fått flere kontraktsforslag, men det er enda ikke i boks. Litt ambivalent til det merker jeg, selvfølgelig fint å ha som person i troppen, det bringer kontinuitet å ha han med videre og det er ikke bra å måtte erstatte alt for mange mellom hver sesong. Samtidig er han ikke ung lenger, han er tidvis en del skadet og ferdighetsmessig bør vi klare å erstatte han. Fint med en 1-årskontrakt? Og det er kanskje der uenigheten ligger.

Kurtovic (28) sin Kamma-karriere har vekslet stort i prestasjoner og det kan vel tenkes at klubben vurderer andre alternativer. Samtidig gjelder det samme her, man kan ikke bytte ut 'hele' troppen. Henger kanskje sammen med LO sin situasjon? Tenker at vi kan klare å finne et bedre alternativ.

Kongsro (26) har uttalt at han ønsker å vente til etter sesongen for å bestemme seg for hva han ønsker å gjøre neste sesong. Han ønsker seg til utlandet, hvis rett klubb dukker opp. Helt fair det tenker jeg. Klubben ønsker å beholde han, åpenbart. Så vi får håpe at han blir.

Nilsson (27) er det vel mer usikkert hva skjer med. Kan ikke si jeg har så sterke meninger om hvorvidt vi bør beholde han eller ikke. Kan hende det går mer på posisjon i spillergruppa etc., pluss at han sikkert har noen ønsker selv. Kanskje ikke helt drømmen å være 27 år og sitte på benken hele tiden. Virker ikke som han sperrer for Østraat, som etter hva jeg skjønner er langt unna eliteserienivå per dags dato.

Ofkir (28) har visst nok en klausul på et sted mellom 2-3 millioner for å gjøre overgangen permanent. Det bør vi vel slå til på, dersom han er lysten på det selv. Ikke så ung lenger, men hvis han spiller bra neste sesongen kan han fortsatt være aktuell for salg, og hvis han er her i 3-4 sesongen og presterer slik han gjort nå er det verdt overgangssummen i seg selv.

Johnsgård (25, 26 i nov) har vist lovende takter det lille han rakk å spille før han ble skada. Usikker på hvordan Tromsø verdsetter han med tanke på en permanent overgang. Behovet vårt kommer sikkert an på situasjonen til noen av de som er nevnt over, i tillegg til hvem som eventuelt forsvinner ut som ikke er på utgående.

DævenD
Has thanked: 2 times

Re: Kontrakter

Post by DævenD »

Personlig skulle jeg gjerne sett at vi forlenga med alle, bortsett fra kanskje Nilsson, som jeg ikke har noe særlig formening omkring. Kurtovic er jeg også litt tja til, men er redd Kongsro forsvinner og tenker kanskje Udahl blir solgt i vinter. Da tenker jeg det er greit å ha så få utskiftninger som mulig ellers. Både når det gjelder samhold i gruppa og relasjoner på bana. Særlig om JM blir med videre og alle som er her er godt innarbeida i spillestilen. Hadde vært deilig å ikke trenge en halv vårsesong på å spille inn laget!

Hadde vi fått inn Johnsgård og Ofkir permanent tenker jeg man ellers kunne fylt på med et par store talenter. Trodde det var opsjon på Johnsgård og?

LaFlame
Has thanked: 5 times
Been thanked: 17 times

Post by LaFlame »

God tråd!

Johnsgård har opsjon ja: https://www.hamkam.no/nyheter/markus-jo ... am-spiller

GSP
Has thanked: 56 times
Been thanked: 60 times

Post by GSP »

Hvis Nilsson aksepterer rollen sin og ikke er altfor dyr syns jeg vi skal forsøke å få med han videre. Ut i fra de treningene jeg har sett tror jeg vi har en bedre andrekeeper enn vi kanskje er klar over. LO bør i mine øyne være klink fra klubbens side, og der tror jeg nok de blir enige; tipper det handler mest om lengde på kontrakt, selv om lønn selvfølgelig også spiller inn. Kongsro håper jeg vi klarer å beholde, vært en av de bedre venstrebackene i serien i år spør du meg. Kurto er kanskje den spilleren på utgående jeg har mest forståelse for om klubben ikke forlenger med. Jónsson som kan bekle begge backer og har erfaring høyere opp i banen gir stor fleksibilitet i stallen, noe både Michelsen og Bjørn har snakket om.

Johnsgård har gitt et meget godt førsteinntrykk; den jubelen han leverer etter et defensivt løp og påfølgende takling mot Glimt...vakkert! Opsjon, så handler antagelig mest om lønn.

Ofkir er jeg dessverre pessimistisk til om vi klarer å beholde; jeg tror rett og slett han kommer til å bli for dyr på lønn. Isolert sett er det kanskje mulig å få det til, men la oss si han får 50% høyere lønn enn nestemann i stallen? Hva gjør det med dynamikken i en gruppe? Hva vil andre spillere da ønske seg? Her er det en helhet som gjør at jeg personlig er usikker. Jeg vet selvfølgelig ingenting om hva han krever, så kan jo ta helt feil også. Noe jeg håper :mrgreen:

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
DævenD
Has thanked: 2 times

Post by DævenD »

Enig and. Johnsgård! Selv om det ser så innmari ut som han jobber som lærer på Børstad på det bildet i linken over her! :D

Virker som en bra spiller og helt riktig type. Ofkir er jeg litt usikker på, må jeg innrømme. Er jo kjempe spiller har og noen kvaliteter vi ikke har fra før, men er bitte litt skeptisk til hvordan han er i motgang. Og tåler han å benkes hvis han ikke leverer i perioder? Er også usikker på lønn. Og har vi råd til både Ofkir og Johnsgård?

Men håper vel egentlig vi lander'n permanent. Har potensialet til å være en stjernesignering!

SpellSpar

Post by SpellSpar »

Sak om Ofkir i HA her om dagen;
- Pendler fra Oslo. Greit nok på korttidskontrakt, men da må han ta et valg ved sesongslutt. Som ved alle andre overganger, for så vidt.
- Trives godt.
- Fremstår som avgjørende for Ofkir at Michelsen også blir dersom han skal bli på permanent basis.
- Sier at de har en fin dialog og at begge parter er positive til det (permanent overgang).

Så det er kanskje lov å håpe, men det ble ikke sagt noe om betingelser som nevnt over.

SpellSpar

Post by SpellSpar »

Sies at ny kontrakt for Michelsen nærmer seg signering. Det hadde vært digg å få på plass såpass tidlig, så kan de bruke tida godt fra nå og utover til å få på plass de resterende kontraktene og eventuelt nye.

SpellSpar

Post by SpellSpar »

Michelsen ut 2026
Svele ut
Dent ut

Utafor
Been thanked: 12 times

Post by Utafor »