Ham-Kam - RBK

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
SpellSpar
Has thanked: 50 times
Been thanked: 34 times

Ham-Kam - RBK

Post by SpellSpar » Thu Nov 07, 2024 8:14 pm

17:00
Søndag 10.11
Briskeby

Ny helg og ny kamp når RBK kommer på besøk. Kamma meldte torsdag at de hadde passert 4200 solgte billetter, så det blir bra med folk. Og kaldt blir det, som det jo gjerne er i november...

Sørås er tilbake fra karantene ellers er det vel ikke så mye nytt siden Tromsø? Kurtovic gjorde sakene sine greit, så det spørs hvordan midtbana blir satt sammen. Kongsro kommer nok inn igjen. RBK stiller uten Nemick og Pereira, men får tilbake Yttergård Jenssen. Gjestene er i form og har 4 seiere (FKH, Sandefjord, Glimt, Godset), 1 uavgjort (TIL) og 1 tap (Brann) på de 6 siste. De jager 4. plass og europacupspill og har vel sånn sett hakket mer å spille for enn oss kanskje. Men jeg håper vi møter opp og er 100% på fra 1. minutt, ellers kan vi fort bli straffet.

Resterende kamper runde 28:
Lørdag 18:00 Brann-LSK
Søndag 17:00
KBK-Viking
Sarpsborg-Molde
Godset-KFUM
Haugesund-Tromsø
Sandefjord-Odd
Glimt-FFK (19:15)

Selvfølgelig hadde det vært fint å ta igjen KFUM hvis de avgir poeng, men de møter jo da Godset som ligger bare 1 poeng bak oss, så vi er absolutt avhengig av å gjøre jobben selv. KBK og Tromsø kan også fort ta poeng.

EVIG TRO

Sleivspark.

Re: Ham-Kam - RBK

Post by Sleivspark. » Sat Nov 09, 2024 8:38 pm

Beklager negativiteten, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke selges flere billetter til denne kampen. Jeg tror det blir glissent i forhold til hvordan det har pleid å være mot RBK. Nesten litt flaut, når vi er i ferd med å legge bak oss en av tidenes sesonger. Har kanskje ikke vært like bra på hjemmebane som borte, men allikevel... Laget har en tendens til å spille bedre med ekstra trøkk på tribunene, ref Glimt og Brann hjemme. Derfor er det trist at folk uteblir.

GSP
Has thanked: 60 times
Been thanked: 81 times

Post by GSP » Sat Nov 09, 2024 11:28 pm

Jeg har også vært litt skuffa over publikumsoppmøtet de siste kampene, men til kampen i morra er det nå solgt 5000 billetter (4990 for å være helt nøyaktig). Vi får tro at de fleste som har kjøpt faktisk møter opp, og med noe salg på kampdag bør det jo bli greit til akkurat denne kampen vil jeg tro.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

rogar
Been thanked: 1 time

Post by rogar » Sun Nov 10, 2024 9:09 pm

Rett og slett ikke på fra start i dag. Litt rart at man velger å starte med både Kurtovic og Sørås når man møter en såpass kvikk midtbane.

Forventer at gutta klarer å mobilisere inn mot de to siste nå, slik at man kan sikre seg en bra sluttplassering.

ZuperEngR
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times

Post by ZuperEngR » Mon Nov 11, 2024 12:06 am

Jah... så er det tre poeng ned til kvalikkplassen da. Sku faen meg ikke forundre meg om Haugesund klarer poeng borte mot Viking neste helg, og de tar garantert tre poeng mot fortapte Odd i siste serierunde.

Taper Haugesund borte mot Viking eller Tromsø taper hjemme for Godset, så er det kun små teoretiske muligheter for Kamma-nedrykk i år (god målforskjell = ekstra poeng). Men hvis begge tar poeng, må vi ha poeng også. Det blir sikkert ikke dritenkelt borte mot FFK, som kjemper om femteplassen som vil sikre de europaspill neste år, siden de møter Molde i cupfinalen.

Hvis alle resultatene går mot oss (og KFUM) i neste runde, er heller ikke Kåffa sikra plassen før vi møter de hjemme i siste serierunde. Såeh... Det ble visst spenning helt inn allikevel, ja :|

JanErik
Has thanked: 26 times
Been thanked: 6 times

Post by JanErik » Mon Nov 11, 2024 1:25 am

Sjekket litt på tabellen selv for moro skyld.

Det er en variabel her gitt at Sarpsborg taper mot RBK og Tromsø slå Strømsgodset, så må Sarpsborg - Tromsø ende uavgjort for at begge lag kan passere HamKam i runde 30. Seier til en av lagene så havner taperen på 14. plass

I tillegg må KBK og Sandefjord vinne en av sine kamper (to poeng holder ikke), pluss Haugesund må ha 4 poeng

Så det er vel da snakk om at 10 kamper de siste to rundene må gå feil retning for at HamKam får kvalikk. Så lenge en av disse 10 kampene går andre veien, så er plassen sikkert. Gitt at vi taper de siste to så klart

SpellSpar
Has thanked: 50 times
Been thanked: 34 times

Post by SpellSpar » Mon Nov 11, 2024 1:49 pm

Ref solgte billetter og noen tanker rundt det;
- Klubben kan godt prøve å hype antall solgte billetter i forkant, og forhåpentligvis gir det litt mersalg, men all den tid det faktisk ikke er i fare for å bli utsolgt er det ingen forskjell for folk om de kjøper billett noen dager i forkant eller rett før de skal inn på kamp.
- Hvor mye klubben skal gjøre utover normale billettsalg gjør de sikkert noen vurderinger rundt selv også. Altså, hvor mye er det verdt å fylle stadion med billige/gratis billetter til lag/foreninger/skoler etc. Viktig å ikke underselge produktet, men samtidig vil man prøve å fylle opp.
- Det kunne vært interessant å se antall solgte hjemmebilletter fra kamp til kamp. Prosentvis utgjør det veldig mye når noen lag stiller med 500-1000 bortefans og det kan gi litt feil utslag når man ser på snittet vårt. Er det noen som har tilgang til de tallene?

Kampen gikk vel litt sånn som frykta, vi er ikke med fra start samtidig som vi er uheldig med avgjørelser i mot. Jeg synes fint dommeren kunne latt være å blåse straffespark, særlig når han ikke følger den lista senere i kampen. Mulig jeg er en dårlig taper, men jeg synes vi får veldig mye i mot oss fra dommeren kampen sett under ett.

Kjipt med Mawa, og uten at jeg er noe lege så kan vel worst case være at hele 2025 ryker også. Men vi får håpe på det beste.

SimBak
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Post by SimBak » Wed Nov 13, 2024 9:46 pm

Mawa ute ca. halve 2025-sesongen ifølge HamKam og H-A, noe som fort kan bety en ny spiss inn i det kommende vinduet.

Post Reply