Her tror jeg vi får legge go'-viljen til å heller være litt glad for at folk bryr seg nok om laget til å møte opp på årets første treningskamp, selv om de kommer med litt håpløse innspill.martin wrote: Noterte også at noen på sidelinjen ønsket en yngre linje og at vi ikke satser på unge spillere. Blir kvalm! Når blir folk fornøyd?

Når det gjelder Kamma sin satsing på yngre spillere, så har jeg for så vidt ganske mange tanker. Først og fremst at det jobbes knallbra i HamKam yngres! Så håper jeg man kan klare å ha en varig og god satsing på talenter også på seniornivå, ikke bare som et resultat av at man MÅ fordi økonomien ikke tillater noe annet. Videre så håper jeg man på sikt kommer i en posisjon der talenter fra hele distriktet ser Kamma som et helt naturlig springbrett for en videre karriere.
Som nevnt så jobbes det bra i yngres, men det er lov å stille spørsmål ved forvaltningen av talentene når de tas opp i A-stallen. Hvis vi ser hva som har kommet frem siden starten med blanke ark ved nedrykket i 2009, så er ikke rekken av folk fra egne rekker som har kommet opp på et bra nivå så veldig lang. Det er vel kun TLO som har kommet seg til TL og i tillegg har vi spillere som K. Hagen og Sjølstad som har en del 1.div-erfaring. Er vi snille tar vi med Dahle og Kirkevold, samt nevner at Sildnes hadde alle forutsetninger for å komme langt. Nå har vi en haug med talentfulle spillere mellom 16 og 20 år. Ambisjonen bør være at flere av disse tar steget opp til å bli etablerte A-lagsspillere de neste par årene. Hvis ikke så har vi bommet. Jeg håper og tror vi ser flere av unggutta ta det steget!